Tematyka zajęć z języka angielskiego

Wszystkie materiały dydaktyczne wykorzystywane do pracy z przedszkolaczkami są zawsze do Państwa wglądu u lektora.
Natomiast prace wykonywane przez dzieci podczas zajęć będzie można obejrzeć u wychowawców grupy 2,
którzy będą przechowywać teczki EUREKO.

LISTY DZIECI ANGIELSKI EUREKO

GRUPA 2, Lektor p. Elżbieta Baca

  1. Dorman Oliwier
  2. Gaweł Amelia
  3. Jazgar Magdalena
  4. Jóźwik Kacper
  5. Jurzec Amanda
  6. Kubieniec Maria
  7. Kusal Kinga
  8. Narożnowski Oskar
  9. Nowak Inez

10.  Setlik Karolina

……………………………………………………………………………………..

GRUPA 5A, LEKTOR P.ELŻBIETA BACA

  1. Bieniek Oskar
  2. Długosz Dagmara
  3. Jędrzejczyk Julia
  4. Łapczyńska Anna
  5. Manys Katarzyna
  6. Mars Małgorzata
  7. Migdał Weronika
  8. Sury Adrian
  9. Świeżowski Kamil

10.  Wołowiec Michał

11.  Krupa Miłosz

12.  Pracuch Kajetan

13.  Gieroń Krzysztof

……………………………………………………………………………………….

GRUPA 5B

  1. Zastawnik Igor
  2. Najder Natalia
  3. Sitarz Bartosz
  4. Smoter Filip
  5. Stoińska Dominika
  6. Szeliga Alicja
  7. Rzeźnik Michał
  8. Bomba Justyna
  9. Kras Antoni

………………………………………………………………………………………….

GRUPA 6A, LEKTOR P.ELŻBIETA BACA

  1. Świder Zosia
  2. Istrati Amelia
  3. Śliwiński Jakub
  4. Cała Igor
  5. Baranek Małgorzata
  6. Nahaczewski Oliwier
  7. Świdziński Mikołaj
  8. Rzepecki Bartosz
  9. Pawłowski Jan

10.  Kamiński Bartosz

11.  Góral Mateusz

12.  Figiela Natalia

……………………………………………………………………….

GRUPA 6B

  1. Michalska Maja
  2. Leśniewski Daniel
  3. Zięba Maria
  4. Sendler Alicja
  5. Misiaczek Konrad
  6. Misiaczek Wiktoria
  7. Jasiniak Anna
  8. Pałetko Kinga
  9. Dembowska Milena

10.  Nowakowska Paulina

11.  Krzywdzińska Natalia

GRUPA 1A, lektor p.Monika Stanios

  1. Chorązki Szymon
  2. Klęk Zuzanna
  3. Cieślik Oskar
  4. Czowicka Lena
  5. Dziedzic Dominik
  6. Gierlach Bartłomiej
  7. Harnik  Anna
  8. Jakóbski Mateusz
  9. Jarosz Daniel

10.  Kaszowska Gabriela

11.  Kiełb Jan

12.  Jakubowski Karol

Z grupy 2  dzieci:

13.  Kowalska Hania

14.  Marcinkowska Iga

15.  Putek Emilia

……………………………………………………….

GRUPA 1B

  1. Kowalczyk Kamila
  2. Krupa Milena
  3. Kutryba Martyna
  4. Kwinta Szymon
  5. Łój Julia
  6. Małkuch Adrian
  7. Marzec Barbara
  8. Mowna Lilianna
  9. Pabian Natalia

10.  Pawłowska Aniela

11.  Zięba Krzysztof

12.  Urbańska Kornelia

Z grupy 2 dzieci:

13.  Sokal Dawid

14.  Majewski Arkadiusz

15.  Kopeć Kacper

……………………………………………………………………….

GRUPA 3A, lektor p.Monika Stanios

  1. Bulczyńska Elena
  2. Chorązka Nicola
  3. Nowak Natalia
  4. Dill Maks
  5. Dudek Maciej
  6. Istrati Karolina
  7. Lewinowski Bartek
  8. Łysoń Michał
  9. Stójek Dawid
  10. Wiercioch Kamil
  11. Skruch Natalia
  12. Kras Eryk

Dzieci z grupy 2:

  1. Haras Julia
  2. Lorek Maja
  3. Morańda Bartosz
  4. Pietras Maja

…………………………………………………………………………………………………………

GRUPA 3B

1.Dembowski Hubert

2. Ossowski Mikołaj

3. Pedryc Martyna

4. Piech Mateusz

5. Rzeźnik Maria

6. Skoczylas Hanna

7. Stręk Amelia

8. Tyrański Paweł

9. Łysoń Paweł

10. Knapik Marcel

11. Oczkowicz Piotr

12. Rożek Filip

13. Gajewski Antek

Dzieci z grupy 2:

14. Sury Wiktor

15. Swolkień Olek

16. Wójcik Bartosz

17.Prochownik Wiktor

………………………………………………………………………………………….

GRUPA 4A, lektor p.Monika Stanios

  1. Czerny Dorota
  2. Czowicki Adrian
  3. Fiołek Nataniel
  4. Gajda Jakub
  5. Gajda Miłosz
  6. Gałka Krystian
  7. Gil Dominika
  8. Głuszkowska Julia
  9. Głuszyński Tymek

10.  Jarecka Justyna

11.  Kaleta Natalia

12.  Kasza Adrian

……………………………………………………………

GRUPA 4B

  1. Knotek Jakub
  2. Kowal Sonia
  3. Kutryba Jan
  4. Marczyk Karina
  5. Nęcka Alan
  6. Pyciak Amelia
  7. Rożybowska Aniela
  8. Rzepecka Maja
  9. Salamon Adam

10.  Sołtysik Łucja

11.  Szturo Daniel

12.  Twaróg Franiu

13.  Wołek Syliwa

……………………………………………………………………..

W maju przedszkolaki z grupy 2 będą utrwalać słownictwo z działu:

MY FAMILY - MUMMY, DADDY, SISTER, BROTHER, BABY, FAMILY

Nowe słówka, które dzieci poznają w tym miesiącu to:

FARM ANIMALS: PIG, HORSE, COW, SHEEP, DUCK, ROOSTER

WILD ANIMALS: TOUCAN, TIGER, FROG, MONKEY

Fish, butterfly, rabbit, bird

Państwa dzieci będą również utrwalać zwroty komunikacyjne:

-      Walking in the jungle!

-      We’re not afraid!

-      Rain, rain go away…come again another day

W maju przedszkolaki z grupy 5 będą utrwalać słownictwo z działu:

ANIMALS- COW, HORSE, PIG, ROOSTER, DUCK, SHEEP, TOUCAN, MONKEY, TIGER, FROG

Nowe słówka, które dzieci poznają w tym miesiącu to:

BIG AND SMALL, LOUD AND QUIET, FAST AND SLOW

Państwa dzieci będą również utrwalać zwroty komunikacyjne:

- What does a cow say?

- Let’s go to the zoo…

- We’re not afraid…

- Make a circle!

- Big and small…

Loud and quiet..

W maju przedszkolaki z grupy 6 będą utrwalać słownictwo z działu:

ANIMALS- TIGER, MONKEY, TOUCAN, FROG, ELPHANT, PENGUIN, SNAKE, POLAR BEAR

FARM ANIMALS: SHEEP, HORSE, PIG, ROOSTER, DUCK, COW

Nowe słówka, które dzieci poznają w tym miesiącu to:

PEOPLE WE KNOW- UNCLE, AUNT, FAMILY, FRIEND,NEIGHBOUR

OPPOSITES- BIG AND SMALL, FAST AND SLOW, LOUD AND QUIET

Państwa dzieci będą również utrwalać zwroty komunikacyjne:

- What does a cow say?

- What animal is that?

- Listen ! It is a frog!

- We’re not afraid!

- Walking in the jungle…

Grupa I

W maju i czerwcu dzieci z panią Moniką i Mickey Mouse ćwiczą działy My Toys, oraz Food

Nowe słówka, które przedszkolaczki poznają to: green ball, up and down, buiscuit, apple, banana.

Ćwiczymy również z dziećmi następujące zwroty komunikacyjne: (yellow) and (red) train; Touch (a ball);  Give me (three apples).

Grupa III

W maju i czerwcu dzieci z panią Moniką i Mickey Mouse ćwiczą zwroty z działów  Animals oraz My toys

Nowe słówka, które przedszkolaczki poznają to: fish, butterfly, bird, ball, train, drum, teddy bear.

Ćwiczymy również z dziećmi następujące zwroty komunikacyjne: I can (jump); a big (ball), a small (ball); Give me a (big ball).

Grupa IV z p.Moniką

W maju i czerwcu dzieci z panią Moniką i Mickey Mouse ćwiczą zwroty  z działów Animals oraz Good night

Nowe słówka, które przedszkolaczki poznają to:   cat, dog, goose, frog, mouse, horse, wash your face, brush your teeth, put on your pyjamas.

Ćwiczymy również z dziećmi następujące zwroty komunikacyjne: I'm happy/ sad; It's (a horse); Touch (a horse).

.................................................................................................................................................................................................................................................

Grupa I

W kwietniu dzieci z panią Moniką i Mickey Mouse zaczynają dział My Toys, oraz Easter

Nowe słówka, które przedszkolaczki poznają to: teddy bear, train, ball, green, Easter egg, rabbit

Ćwiczymy również z dziećmi następujące zwroty komunikacyjne: one egg, two eggs, three eggs, (yellow) and (red) train

Grupa III

W kwietniu dzieci z panią Moniką i Mickey Mouse ćwiczą zwroty  z działu Food poznają słowa z działu Easter

Nowe słówka, które przedszkolaczki poznają to: Easter, Easter egg,  four eggs, rabbit, bird,  jump, turn around, hop.

Ćwiczymy również z dziećmi następujące zwroty komunikacyjne: for you/ for me, up and down;  Where are they?

Grupa IV z p.Moniką

W kwietniu dzieci z panią Moniką i Mickey Mouse ćwiczą zwroty  z działu Lunchtime i poznają słowa z  działu Easter

Nowe słówka, które przedszkolaczki poznają to: chicken, fish, very good, Easter, Easter egg,  Egg hunt, rabbit, basket, colours

Ćwiczymy również z dziećmi następujące zwroty komunikacyjne: I like...; Chicken is good; Where's (the egg)?; Ten eggs

Grupa I

W grudniu dzieci z panią Moniką i Mickey Mouse poznają temat Christmas

Nowe słówka, które przedszkolaczki poznają i powtarzają  to: Christmas, Christmas tree, star, santa claus, one, two, three,

Pani Monika ćwiczy również z dziećmi następujące zwroty komunikacyjne: Listen; Look; Touch (a star)

Grupa III

W grudniu dzieci z panią Moniką i Mickey Mouse poznają zwroty i słownictwo z działu Christmas

Nowe słówka, które przedszkolaczki poznają i powtarzają to: Christmas, Christmas tree, star, santa claus, ball, livig room, bedroom, house

Pani Monika ćwiczy również z dziećmi następujące zwroty komunikacyjne: Happy Christmas,  Happy New Year, This is …; Point to...; Thank you

Grupa IV

W grudniu dzieci z panią Moniką i Mickey Mouse zaczynają dział Christmas

Nowe słówka, które przedszkolaczki poznają i powtarzają  to: coat, shoes, (very) cold/hot, Christmas tree, ball, bells, present, star,  santa claus

Pani Monika ćwiczy również z dziećmi następujące zwroty komunikacyjne:  Give me..., Thank you, Put on your (coat); happy Christmas and a happy New Year

 

W grudniu przedszkolaki z grupy 2

razem z Myszką Mickey będą utrwalać słownictwo z działu

MY BODY - HEAD, SHOULDERS, KNEES, TOES, EYES, EARS, NOSE, MOUTH

CHRISTMAS- TRAIN, TEDDY BEAR, ROCKET, ROBOT, SANTA

Nowe słówka, które dzieci poznają w tym miesiącu to:

SNOWFLAKE, REINDEER, ELF, SNOWMAN

Państwa dzieci będą również utrwalać zwroty komunikacyjne:

Put/ point/ tap your nose…

In/ out…./ shake/ turn around

Shout…

Where is Santa?

What do you want for Christmas?

I want a ...!

TEKSTY PIOSENEK które dzieci poznają w grudniu…

What do you want for Christmas?

Santa's on his way.

I want a train. I want a train.

I want a great big train.

A train?

A train!

I want a rocket.

I want a rocket.

I want a great big rocket.

A rocket?

A rocket!

I want a great big robot ! A robot?

A robot! I want a great big teddy bear. A teddy bear?

A teddy bear!

What do you want for Christmas? Christmas? Christmas?

What do you want for Christmas?

Santa's on his way.

Santa's on his way! ♫

Hello, reindeer.

Hello, snowman.

Hello, Santa.

Happy holidays.

1 2 3, 4 5 6, 7 8 9 10.

Merry Christmas, everyone.

Let's sing it once again.

Hello, reindeer.

Hello, snowman.

Hello, Santa.

Happy holidays.

Happy holidays. ♫

Little snowflake …

♫ Snowflake, snowflake,

little snowflake.

Little snowflake

falling from the sky.

Snowflake, snowflake, little snowflake.

Falling, falling, falling, falling, falling,

falling, falling, falling, falling...

falling on my head.

….falling on my head…nose…hand…

Goodbye, snowman.

Goodbye, reindeer.

Goodbye, Santa.

Happy holidays.

We wish you [

a Merry Christmas.

We wish you a Merry Christmas.

We wish you a Merry Christmas.

Let's sing it again.

Goodbye, snowman.

Goodbye, reindeer.

Goodbye, Santa.

Happy holidays.

Happy holidays! ♫


Head.  Shoulders.  Knees.  Toes.

Eyes. Ears. Mouth. Nose.

Head. Shoulders. Knees.  Toes.

Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.

Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.

And eyes and ears and mouth and nose.

Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes. ♫

One little finger,

one little finger, one little finger.

Tap tap tap.

Point your finger up.

Point your finger down.

Put it on your head. Head!

Put it on your nose. Nose!

Put it on your chin. Chin!

Put it on your arm. Arm!

Put it on your leg. Leg!

Put it on your foot. Foot!

Put it on your arm. Arm

Now let's wave goodbye. Goodbye!

 

W grudniu przedszkolaki z grupy 5

razem z Myszką Mickey będą utrwalać słownictwo z działu

MY BODY - HEAD, SHOULDERS, KNEES, TOES, EYES, EARS, NOSE, MOUTH, ARMS, LEGS, CHIN

CHRISTMAS- TRAIN, TEDDY BEAR, ROCKET, ROBOT, SANTA

Nowe słówka, które dzieci poznają w tym miesiącu to:

SNOWFLAKE, REINDEER, ELF, SNOWMAN

Państwa dzieci będą również utrwalać zwroty komunikacyjne:

- Can you…? / I can …/

Put/ point/ tap your nose…

In/ out…./ shake/ turn around

Shout….

Let’s do the Pinocchio…

Look, look!

Where is Santa?

What do you want for Christmas?

I want a …..!

TEKSTY PIOSENEK które dzieci poznają w grudniu…

What do you want for Christmas?

Santa's on his way.

I want a train. I want a train.

I want a great big train.

A train?

A train!

I want a rocket.

I want a rocket.

I want a great big rocket.

A rocket?

A rocket!

I want a great big robot ! A robot?

A robot! I want a great big teddy bear. A teddy bear?

A teddy bear!

What do you want for Christmas? Christmas? Christmas?

What do you want for Christmas?

Santa's on his way.

Santa's on his way! ♫


Hello, reindeer.

Hello, snowman.

Hello, Santa.

Happy holidays.

1 2 3, 4 5 6, 7 8 9 10.

Merry Christmas, everyone.

Let's sing it once again.

Hello, reindeer.

Hello, snowman.

Hello, Santa.

Happy holidays.

Happy holidays. ♫

Little snowflake …

♫ Snowflake, snowflake,

little snowflake.

Little snowflake

falling from the sky.

Snowflake, snowflake, little snowflake.

Falling, falling, falling, falling, falling,

falling, falling, falling, falling...

falling on my head.

….falling on my head…nose…hand…

 

Goodbye, snowman.

Goodbye, reindeer.

Goodbye, Santa.

Happy holidays.

We wish you [

a Merry Christmas.

We wish you a Merry Christmas.

We wish you a Merry Christmas.

Let's sing it again.

Goodbye, snowman.

Goodbye, reindeer.

Goodbye, Santa.

Happy holidays.

Happy holidays! ♫


Head.  Shoulders.  Knees.  Toes.

Eyes. Ears. Mouth. Nose.

Head. Shoulders. Knees.  Toes.

Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.

Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.

And eyes and ears and mouth and nose.

Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes. ♫

One little finger,

one little finger, one little finger.

Tap tap tap.

Point your finger up.

Point your finger down.

Put it on your head. Head!

Put it on your nose. Nose!

Put it on your chin. Chin!

Put it on your arm. Arm!

Put it on your leg. Leg!

Put it on your foot. Foot!

Put it on your arm. Arm

Now let's wave goodbye. Goodbye!

The bath song…

♫ Can you wash your hair?

I can wash my hair.

Can you wash your feet?

I can wash my feet.

Can you wash your face?

I can wash my face.

Can you wash your knees?

I can wash my knees.

I can wash my hair.

I can wash my feet.

I can wash my face.

Can you wash your shoulders?

I can wash my shoulders.

Can you wash your toes?

I can wash my toes.

Can you wash your hands?

I can wash my hands.

Can you wash your nose?

I can wash my nose.

I can wash my shoulders.

I can wash my toes.

I can wash my hands.

I can wash my nose.

This is the way we take a bath. ♫

 

W GRUDNIU przedszkolaki z grupy 6

razem z Myszką Mickey będą utrwalać słownictwo z działu

MY BODY- HEAD, SHOULDERS, KNEES, TOES, EYES, EARS, MOUTH, NOSE

SHAPES - CIRCLE, HEART, DIOAMOND, SQUARE

Nowe słówka, które dzieci poznają w tym miesiącu to:

AT SCHOOL - SCISSORS, GLUE, CRAYONS, PAPER, RUBER, BOOK, SLIDE, BALL, SANDER, HULA HOOP

Państwa dzieci będą również utrwalać zwroty komunikacyjne:

- What do you see?

That’s what I see…

Make a circle…

Find a circle…

I’m running/ I’m jumping…/I’m climbing…

TEKSTY PIOSENEK które dzieci poznają w GRUDNIU

The shape song!

A circle. A circle. Can you make a circle?

A circle. A circle. Can you make a circle?

A circle. A circle. Can you find a circle?

A circle. A circle. Can you find a circle?

Can you find a circle? Ready...GO!

I know...let's make a diamond. Can you make a diamond? Here we go...

A diamond. A diamond. Can you make a diamond?

A diamond. A diamond. Can you make a diamond?

A diamond. A diamond. Can you find a diamond?

A diamond. A diamond. Can you find a diamond?

Can you find a diamond? Ready...GO!

Hmm...what's next? How about a square?

A square. A square. Can you make a square?

A square. A square. Can you make a square?

A square. A square. Can you find a square

A square. A square. Can you find a square?

Can you find a square? Ready...GO!

Alright. Time for one more. Let's try a heart.

A heart. A heart. Can you make a heart?

A heart. A heart. Can you make a heart?

A heart. A heart. Can you find a heart?

A heart. A heart. Can you find a heart?

Can you find a heart? Ready...GO!

A circle, a diamond, a square, and a heart.

Careful. Don’t fall!

I’m running. I’m hopping.

I’m throwing a ball.

I’m climbing. I’m jumping.

Careful. Don’t fall…

The shape game!

Let’s play the shape game!

Play with me!

Are you ready?

1,2,3!

Look at me! Draw  a circle…

What’s my name?

Look at me!

I’m playing with my hula hoop.

It’s fun Look at me!

Wiggling, wiggling, round and round.

Let’s play all day…yippee!

I’m climbing…up and down…

Inside, outside!

Inside the classroom

What do you see?

A teacher and a book, boys and girls,

Scissors and glue, crayons and

paper on a shelf,

That’s what I see!

Outside on the playground,

What do you see?

A teacher and a hula hoop,

Boys and girls,

A ball, a slide, and a jungle gym…

That’s what I see…